woensdag, oktober 20, 2010

First Stop : Dubai

Mijn eerste stop is in Dubai.

Erg warm buiten met temperaturen van 35 graden celcius overdag probeer je toch wel een beetje binnen te blijven. Zelfs het wachten op een bus gebeurt hier in een bushokje met airco!

Mijn eerste stop was in de Jumeirah Moskee, een van de weinige moskeen die open staan voor niet islamieten. Deze moskee is niet echt heel bijzonder, ik heb daar gezeten tijdens een oproep tot gebed was wel interesant om dat te zien.

Daarna in Burj Khalifa geweest, het hoogste kantoorgebouw in de wereld. Als je een kaartje koopt kun je pas een paar uur later de toren in. Tenzij je 4x zoveel betaald, dan kun je direct omhoog.

Omdat ik toch een paar uur moest wachten meteen rondgekeken in de Dubai Mall, de nieuwste winkel centra in Dubai. Dit is een zeer grote winkel centrum met allerlijk luxe en speciale winkels. Om een beetje indruk te Wat me zo nog bijstaat is een winkel met alleen op afstand bestuurbare modelen, chocolade winken, shusi bar, een hele grote arcade hal met daarin o.a. achtbaan en natuurlijk ook een boeken winkel van enorm formaat. Indrukwekkend om dit allemaal te zien en de luxe te ruiken.

Wat me dan ook meteen opvalt is dat ik in geen enkele winkel een inwoner achter de toonbank heb zien staat, het zijn allemaal (goedkope) arbeidskrachten uit oa. Pakistan, India, Egypte en Filipijnen. Tevens heb ik begrepen dat de inwoners zicht zelden in de centrum/stad laten zien, ze wonen allemaal buiten Dubia. Op ieder inwoner van Dubai zijn er maar liefst 5 mensen van internatione afkomst.

Helaas kan ik hier geen foto's uploaden, volgende keer dus de memory kaar reader meenemen.

Ik blijf hier nog tot donderdag en ga dan naar mijn eindbestemming Cebu.

Update: Link naar de foto's http://www.flickr.com/photos/zeno4ever/sets/72157625209517890/

Geen opmerkingen:

Tool tips

Mijn reisen naar:Azie| USA. Look here for all my art.