zondag, oktober 31, 2010

Wat eten we vandaag? Balut


In de kader van ontdekkingtocht is me kwa eten nog nooit wat te gek geweest. Ook hier in de Philipijnen hebben ze straatvoedsel waarvan de meeste van jullie op zijn minst toch wel even zouden opkijken.

De naam van dit gerecht is Balut. Het is een bevrucht ei van 17 dagen oud. Als je het eet zijn diverse onderdelen van de ei herkenbaar, inclusief de kuikenembrio zelf. Op de foto hierboven is de kuiken waarschijnlijk wat ouder, bij mij was die niet zo herkenbaar.

Ik heb dit gegeten in een bar waar ook een zweed aanwezig was, die kende het wel maar heeft het nog nooit gegeten. Hij zei dat ik een echt kerel was om dit te eten ;-)

Weer een gerecht om toe te voegen aan vreemd voedsel van over de wereld.

3 opmerkingen:

Rick zei

Jij liever dan ik, brrr

Anoniem zei

De smaak was wel ok, het is meer het idee wat je eet en wat je natuurlijk gewend bent.

Groetjes,
Dave

Jurgen zei

Smakelijk... liever een balletje-mayo hier.

Grz
Jurgen.

Tool tips

Mijn reisen naar:Azie| USA. Look here for all my art.