vrijdag, oktober 29, 2010

Tropische eilanden

Cebu
In cebu zelf ben ik maar een paar dagen geweest meer als een vertrekpunt naar Malapascua en later naar Boraclay
 
Malapascua
Dit is echt een tropische eiland als van een post kaart. Voor mij de voornaamste reden om hier naar toe te gaan was om een voshaai te zien. Hiervoor word aanbevolen dat je duikt met speciale lucht (met extra zuurstof) zodat je langer onder water kunt blijven. 
Na de training om 5:30 in de ochtend (veeel te vroeg) naar de duikplek gegaan waar men de voshaai kunt zien. Deze dieren zijn erg shuw dus is het zaak om niet met teveel mensen tegelijkertijd te gaan duiken, hiervoor hebben ze netjes een schema afgesproken met de andere duikscholen. Helaas houdt niet iedere duikschool zich aan het schema met als resultaat dat men op het eind met 25 duikers zaten te wachten tot de haaien zouden komen. Dit was dus geen succes en heb dus helaas ook geen haaien gezien.

http://www.malapascua.net/

Boracay
Hier ben ik nog maar net aangekomen en heb ik nog niet al te veel gedaan. Ook hier kun je natuurlijk weer duiken maar ook alles wat met watersport te maken heeft en bv met motor rond reiden op het eiland. In de volgende blog lees je wel wat ik heb gedaan. Helaas is hier nog wel erg regenachtig weer, tot nu toe heeft het eidere dag vanaf de avond geregend, dat is wat minder tropisch.

Geen opmerkingen:

Tool tips

Mijn reisen naar:Azie| USA. Look here for all my art.